Den här helgen räknar jag till en av de roligaste i hela mitt liv! Jag har haft 3 jättebra dagar tillsammans med många härliga tjejer ifrån HELA Sverige. Förresten så fick jag höra att jag var en av dem med värst dialekt.. o så har jag börjat tänka i dialekt nu oxå. Jobbigt läge!

Vi drog igång på en gång på fredagen och gick igenom hur organisationen var uppbyggd; US-DUS-CUS. Lite om Svenska ridsportförbundet (Svrf) och om Riksidrottsförbundet (RF). Ridsporten är en väldigt unik sport, för vi ungdomar har inflytande på alla nivåer, vilket många andra sporter inte har. Av de 200 000 medlemmarna i SvRF så är 120 000 av dem ungdomar. Ungdomarna är mer än hälften av medlemmarna! Det väcker ganska många tankebanor. Egentligen borde vi ha ÄNNU mer att säga till om än vad vi har idag.

Lördagens schema var fullspäckat. Vi blev indelade i arbetsgrupper och fick olika uppdrag att utföra två o två i grupperna. Uppdragen handlade om visioner och mål, verksamhetsåret och kreativa mötesformer. Det var inspirerande och roliga övningar som vi kommer ha mycket nytta av både i DUS och US. Lördagen var även mycket repetition ifrån ULKen.

På Lördagkvällen bowlade vi. Mitt lag vann såklart! Fast jag måste säga att Kalmars bowlinghall är MYCKET finare än Linköpings!

Senare på kvällen hängde jag med ett par tjejer till baren. När dem satt och funderade på vad de skulle ha så gick en kille förbi. Tjejerna började viska till varandra och kolla åt hans håll, som tjejer alltid gör. När han gått o satt sig en bit därifrån så puttar ena tjejen till mig och frågade om jag såg vem det var. Jag hade såklart ingen aning, men hon var eld och lågor och nästan skrek i mitt öra "Det är ju Oskar Linnros!". Jaha, där ser man. Där satt man på ett hotell i Linköping och lyckas springa på honom. Det är inte varje dag det händer!

Under söndagen jobbade vi i grupper igen. Vi skulle hjälpa till och forma ridsporten så som vi ungdomar vill ha den. Så vi fick skriva hur vi ville att den skulle se ut i framtiden, hur den ser ut idag och vad vi utifrån det kan göra bättre.

Jag har i helhet haft en väldigt rolig och inspirerande helg och jag ser verkligen fram emot nästa års konferans.

Kram, Malin.
LovisaN
9/20/2010 12:23:55 am

Vad härligt att du haft det så bra!! Blir nästan lite avundsjuk nu... ;) Du får berätta allt när vi ses :)

Reply



Leave a Reply.

    US

    Här har ni vår US-blogg! 
    Här bloggar olika ungdomar ur styrelsen, så att ni får en överblick av vad vi gör i US!