Idag har jag varit ledig hela dagen, härligt härligt! Jag började med en låååång sovmorgon, för att redan städa mitt rum. Eller, rättare sagt, damma och dammsuga då det redan var undanplockat och fint. När jag sedan skröt om det inför mina föräldrar när vi drack kaffe utbrast mamma: "Nämen håller du på att bli vuxen!" Haha, glöm det sa jag och skrattade.

Min mamma har köpt nya skor som hon är jätteglad över. "Åhh de är så fina" säger hon. "Är de sköna?" frågar jag, och mamma svarar ja. "Ja det var ju tur det i alla fall. Tur också att du är över 40 så att du kan ha sådana skor". Min mamma och jag har lite olika smak när det gäller skor, vilket kanske märks. Särskilt idag när hon skulle följa med mig till Modehuset och köpa nya ballerinaskor.

Mamma: De här var ju fina!
Jag: Nej, det var de inte, det är ju tantskor!
Mamma (en stund senare): Men de här då, jättefina!
Jag: Mamma, det är slejf på, jag vill inte ha skor med slejf.
Mamma: Kolla här är mina skor! De är jättefina, och titta, det finns i fler färger!!
Jag: Jag vill INTE ha likadana skor som dig, mamma.
Mamma (håller upp det tionde paret tantskor med slejf): Men de häääär, de är väl fina?
Jag: JAG VILL INTE HA SKOR MED SLEJF.

Haha, jag är inte lika bortskämd och tjurig som det låter;) Det slutade med att jag köpte de som jag hade spanat in tidigare, jättefina, kanske inte lika sköna som mammas (40+)skor, men fina.

Angående förra inlägget tycker jag att ni kan kommentera vad ni tycker. Håller ni med, eller tycker helt tvärtom? Släng in en kommentar, det är kul att höra er åsikt!

Kramar, Lovisa



Leave a Reply.

    US

    Här har ni vår US-blogg! 
    Här bloggar olika ungdomar ur styrelsen, så att ni får en överblick av vad vi gör i US!