Phhuu.. Idag har jag jagat runt i hela stan efter ett par nya ridskor, mina är både för stora och trasiga. Förvåningen var stor när jag upptäckte att City Gross faktiskt hade det bästa utbudet!

Menmen, jag lovade ju att berätta om tävlingen som vi hade i fredags! Alltså: Vi började med ridningen på morgonen. Dagen innan hade vi lottat hästar, och i min grupp så var det: Lisa - Peach, Nicolina - Odessa, Julia - Lucky och jag (Lovisa) - Polyminka. I ridningen var de flesta felfria (alla red på sin nivå).

Sedan åt vi lunch innan vi började klä på oss utrustningen inför fäktningen. För min del gick den halvbra, vann en del matcher, men förlorade en del också.

Sedan blev det ombyte igen innan det var dags för löpning och skytte (även kallat combined). Vi blev indelade i olika heat. Vi började med att skjuta tills de hade träffat fem mål, eller i två minuter. När man var klar med sin skjutning fick man ge sig iväg och springa. De som var under 14 år sprang ett varv runt anläggningen = 500 m, och de som var äldre än 14 år sprang två varv = 1 km. När man kom in från sin runda skulle man sätta sig och skjuta likadant som innan. Sedan avslutades heatet med ett eller två varv löpning igen.

Segrade gjorde styrelsens egna Lisa Sundquist! Grattis!

(Lite snygga bilder finns på www.stalljust.se , jag hade inte min kamera med mig)

Nu blir det nog några Vänner-avsnitt för min del innan det är dags att sova.
Ha det bra!  Kramar, Lovisa :)



Leave a Reply.

    US

    Här har ni vår US-blogg! 
    Här bloggar olika ungdomar ur styrelsen, så att ni får en överblick av vad vi gör i US!