http://teamsl.blogg.se/2010/december/lagg-eran-energi-ratt.html 

Läste detta här om dagen och jag tror att det kan vara bra för många att läsa, mycket text, men tänkvärt. Och till stor del håller jag helt med, varför ska man lägga tid och energi på att gå omkring och störa sig på andra, när det finns så mycket annat att göra. jag menar, vad hjälper det dig att gå omkring och tänka på det du stör dig på, det gör väl inte att du mår bättre, snarare tvärtom, man blir bara irriterad och sur.

Likadant så är det många som oroar sig för vad andra tycker om allt och inget. Varför ska jag bry mig om någon som tycker att min tröja är ful så länge jag själv tycker om den? Varför ska man gå omkring och ängslas för vad andra tycker om en själv, det är väl deras problem om de tycker att min tröja är ful? Det är ju de som går omkring och stör sig på det, inte jag.

Det är så många gånger man hamnar i jobbiga situationer där man efteråt tänker "jag skulle ha gjort si eller jag skulle ha sagt så", men hallå, det som har hänt har hänt, SLÄPP det och gå vidare istället!

Det jag vill komma fram till är att jag tycker att alla ska sluta gå och oroa sig för det som har varit, eller det som kommer hända, utan lev i nuet. Så kom igen tjejer, sträck på ryggen för den ni är, släpp de negativa onödiga tankarna, och fokusera på ER SJÄLVA. Min högstadielärare tjatade alltid om att man ska spela huvudrollen i sitt eget liv, och vet ni, hon har helt rätt.

Kramar, Lovisa

mormor
4/10/2011 09:31:08 pm

Många kloka tankar Lovisa. Fortsätt så!

Reply
4/25/2011 03:18:13 am

Du har en poäng i det du skriver! Negativ energi är varken bra för kroppen psykiskt eller fysiskt, lika bra att göra sig av med det med en gång istället! =)

Reply



Leave a Reply.

    US

    Här har ni vår US-blogg! 
    Här bloggar olika ungdomar ur styrelsen, så att ni får en överblick av vad vi gör i US!